Igjen som forrige innlegg, før jeg begynner å skrive dette innlegget må jeg si at dette er en treningsrutine som funker for meg, og jeg skriver ikke dette innlegget for å "oppfordre" andre til å endre sine rutiner fordi jeg har det sånn. Jeg anbefaler alltid å snakke med en lege eller helsesøster om du skal starte med ny trening, og det er viktig å vite om kroppen din tåler det. Husk at det er veldig viktig at dere spiser godt med variert sunn mat når dere trener, og man kan absolutt spise junkfood og godteri når man føler for det. Det gjør i hvertfall jeg :-).


Hei dere!
I dag skal jeg skrive om treningsrutinen min, som er en sammenknyttning til innlegget om kostholdet mitt. Trening har vært en stor del av meg siden jeg var en liten jente, og mamma har alltid vært opptatt av sport siden hun var på min alder, og pappa liker godt å trene selv. Det har vært en positiv påvirkning på oppveksten min da jeg har vært med på mange antall sporter som bla. håndball, turn, rg, dans og kampsport. Jeg landet på sporten Cheerleading og Cheerdance, og dette blir mitt 5 år innenfor cheersporten. Jeg har treningskort på treningsenter i tillegg til cheer. Jeg elsker å trene, og jeg elsker mestringfølelsen av å toppe målene og slå egne rekorder. Så -  en treningsuke for meg er ganske "hektisk" men nå har det begynt å komme i rutiner og det blir tilslutt en vanesak. En vanlig treningsuke for meg er 5 dager med trening, av og til mer eller mindre med tanke på skolearbeid eller om vi har treningshelger på cheerleadingen. Rutinene mine på treningsenter endres ofte fra gang til gang, men jeg liker å fokusere på ett hovedområde i 3-4 uker før jeg bytter til nye muskelgrupper. Her har dere en vanlig treningsuke for meg nå:



Mandag: Cheerleading 
Tirsdag: Treningstudio. Cardio. Mage, bryst og armer. Tøying til slutt. Jeg pleier som oftest alltid å løpe i 20-30 minutt før jeg starter øvelser.
Onsdag: Cheerleading.
Torsdag: Treningstudio. Cardio. Lår, legg, rumpe. Løper 30 min, tøying til slutt. 
Søndag: Jogging så lenge jeg klarer, styrke og tøy. / Eller fridag.
Fredag og lørdag er som oftes treningsfri. Jeg pleier av ogtil å "bytte" på dagene, feks: om jeg ikke trener på torsdagen så tar jeg det igjen på fredagen, og lar søndagen bli fridag istedet osv. 

Treningsrutinene mine forandrer seg fra gang til gang, men jeg vil prøve å forholde meg til 2-3 dager med studio og 2 cheer treninger i uken. Jeg har en app som heter "PumpUp", og den er helt fantastisk å bruke når jeg trener. Her loggfører du treningen din, setter deg mål som den hjelper deg med å utføre, den skreddersyr treningsrutiner til deg som du setter pp når du trener, du kan se treningsbilder fra andre mennesker i hele verden, og mye mer enn det! Anbefales på det sterkeste :-).


Jeg håper at dette innlegget var lett og forstå, og at dere likte det! I dag skal jeg slappe av før det er skole igjen i morgen, og ikke minst at min aller bestevenninne fyller 18 år! Ææh, jeg gleder meg. Jeg oppdaterer dere igjen i morgen, med mindre jeg får skrevet ett innlegg til i dag. Håper dagen deres blir super! Klem fra meg♥ 




Før jeg begynner å skrive dette innlegget må jeg si at dette er et kosthold/ "diett" som funker for meg, og jeg skriver ikke dette innlegget for å "oppfordre" andre til å starte på diett og endre kostholdet sitt for den grunn. Om du skal starte på en diett anbefaler jeg ALLTID å høre med en lege eller helsesøster først, spesielt om hensikten din er å gå ned i vekt. Jeg har tilpasset meg dette kostholdet, fordi jeg ikke er glad i brød generelt å ville finne en måte hvor jeg kunne få i meg nok god mat, på en sunn og variert måte. Dette kostholdet passer meg, og hvordan jeg trener. Veldig viktig at dere spiser godt med variert sunn mat når dere trener, og man kan absolutt spise junkfood og godteri når man føler for det. Det gjør i hvertfall jeg :-).


Hei dere! 
I dag tenkte jeg å dele med dere hvilket kosthold jeg har på regular basis, og i et senere innlegg vil jeg poste eget innlegg om trening. Jeg kickstartet meg selv 01.01.16 da mitt nyttårsfortsett var å opprettholde treningen, og begynne å spise sunt og variert. Det var veldig frem og tilbake på hvordan jeg skulle klare dette da de hjemme spiser ofte annet enn hva jeg spiser. Jeg liker ikke konsistensen på brød med mindre brødet er toastet eller varmt, og derfor var det enkelt for meg å kunne "kutte ut" brød. Jeg har alltid spist knekkebrød, og foretrekker det mye mer enn brødskive. Jeg er utrolig glad i frukt, smoothies og juice, og jeg er ellers ganske småspist av meg. Etter litt søking på google fant jeg ut en "diett" som var midt i blinken for meg, nemlig: knekkebrød dietten. Mange av knekkebrød diettene er ment for mennesker med fedme og får å gå ekstremt ned i vekt, noe som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg satt sammen min egen lille diett basert på en orginal knekkebrød diett. Jeg bytter ut mengden med hvor mange brødskriver jeg hadde spist, og tar heller det som knekkebrød. Den er veldig enkel, og en vanlig matdag er 8 knekkebrød i løped av dagen og vanlig middag. Mellom hele dagen spiser jeg godt med frukt og småspiser på nøtter. PS: Jeg skeier OFTE ut å kjøper meg en redbull og sjokolade på skolen, og ikke minst cafébesøk, sånn dere vet det ;-). 


Alternativ til en vanlig matdag på "knekkebrød-dietten":

Frokost:
2 grove knekkebrød med pålegg. Eksempel: Brunost, hvitost, kremost, salami, leverpostei. I tillegg til 1 eple, et glass juice og ett glass vann.
Lunsj: 3-4 grøve knekkebrød i løped av en skoledag, med pålegg. I tillegg til en frukt, gjerne lettsjokomelk og en yogurt. 
Middag: Varierer fra hva som blir servert hjemme. Middag er jeg åpen for alt, men går mye i kylling og grønnsaker. Vann til drikke.
Snacks: En skål med epler drysset over av kanel og sukrin. 
Kvelds: 2 grove knekkebrød med pålegg. 1 kopp te, og 1 glass vann til drikke. 


 

Det er kanskje ikke tidenes kosthold, og det er slettes ikke det mest profesjonelle som finnes - men jeg er komfortabel med denne rutinen og jeg har komt på god vei inn i den allerede! Jeg håper at dere likte innlegget, også skal jeg poste treningsrutine innlegget fortest mulig! Stor klem fra meg ♥.







Jasmin Eileen Stafseth




Hei og velkommen til bloggen min! Jeg heter Jasmin Stafseth, er 17 år og kommer fra Ålesund. På bloggen min kan du lese om mote, skjønnhet, velvære og livstil. Takk for at du er innom! Klem.


Legg meg til som venn




Arkiv


· Juli 2016 · Juni 2016 · April 2016 · Mars 2016 · Februar 2016 · Januar 2016 · Desember 2015 · November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · August 2015 · Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014



Kategorier


· Anbefaling · Ferie · Forskjellig/Blogg · Foto · Innkjøp · Inspirasjon · Mat og drikke · Mobilblogg · Mote · Musikk · Outfit · Sammarbeid · Sminke · Spørsmål og svar · Tekster og meninger · Tips&Triks · Trening · Ukens · Video



Søk i bloggen




Linker


· blogg.no · Finn meg på instagram her! · Få din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits